هواشناسی: بارش‌ها تا جمعه تشدید می‌شود | سامانه بارشی جدید از فردا وارد کشور می‌شود (۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) سقوط هولناک بنر تبلیغاتی در هند | ۳ نفر کشته و ۵۲ تَن زخمی شدند + فیلم دستگیری ۲ متهم به ۲۱ فقره موبایل قاپی در مشهد شکایت ۱۰هزار نفر از شرکت فایزر برای تولید داروی سرطان‌زا از رنجی که می‌برند | نگاهی به خشونت‌های مغفول مانده علیه مردان تخصیص اعتبار به راه‌آهن زاهدان-مشهد به ۲ هزار میلیارد تومان می‌رسد دستور اژه‌ای برای پرونده «فولاد مبارکه» و «چای دبش» تخم هندوانه سرشار از خواص دوران بارداری نباید سبب نادیده گرفتن علائم هشدار بیماری‌ها در مادر شود تایید تعطیلی بیمارستان مهرگان مشهد (۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) حدود ۴۲ درصد علل مرگ و میر ناشی از سرطان‌های سیستم زنانه، مربوط به سرطان تخمدان است همه چیز درباره ویروس کرونا جدید سال ۱۴۰۳ با نام «فلیرت» سفر زوج استرالیایی با خودروی ۱۰۰ ساله به ایران آغاز عملیات بازگشت زائران خراسانی از اول تیرماه خواهد بود اعترافات پسر هفده‌ساله مشهدی که از سر خشم و غرور آدم کشت + عکس نحوه محاسبه حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی | حق عائله‌مندی به همسر و فرزندانی که تحت تکفل بازنشسته هستند تعلق می‌گیرد علت مرگ «ریشا» شیر باغ وحش مشهد مشخص شد | بیانیه مشترک دامپزشکی و محیط زیست خراسان رضوی پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی (٢۴ اردیبهشت ماه١۴٠٣) | بارش باران و کاهش دما از فردا قول مساعد وزیر کار: همسان‌سازی حقوق بازنشستگان از تاریخ اجرای قانون برنامه هفتم انجام می‌شود
سرخط خبرها

ثبت نام اولویت‌های سوم حج از امروز آغاز شد (۲۰ دی ۱۴۰۲)

  • کد خبر: ۲۰۵۴۳۲
  • ۲۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۶
ثبت نام اولویت‌های سوم حج از امروز آغاز شد (۲۰ دی ۱۴۰۲)
ثبت‌نام از ودیعه‌گذاران حج تمتع تا ۳۱ تیرماه ۱۳۸۶ در کاروان‌های حج ۱۴۰۳ از امروز (چهارشنبه ۲۰ دی‌ماه) آغاز شد.

به گزارش شهرآرانیوز ثبت‌نام در کاروان‌های حج تمتع از جمعه گذشته (۱۵ دی‌ماه) آغاز شده است. سازمان حج و زیارت پیش از این، ودیعه‌گذاران حج تا ۲۹ اسفند ۸۵ (اولویت نخست) و تا ۳۱ اردیبهشت ۸۶ (اولویت دوم) را فراخوانده بود. قرار بود از ساعت ۱۰ صبح چهارشنبه ۲۰ دی‌ماه نیز ثبت‌نام از ودیعه‌گذاران حج تا ۳۱ تیرماه ۸۶ (اولویت سوم) آغاز شود.

ثبت‌نام در کاروان‌های حج غیرحضوری بوده و لازم است ودیعه‌گذاران نخست به سامانه https://reserve.haj.ir مراجعه کرده و اطلاعات خود را به‌روزرسانی و کدرهگیری دریافت کنند و پس از انتخاب کاروان، هزینه را (پس از محاسبه مبلغ قبض ثبت نام اولیه و سود متعلق به آن در بانک) از طریق درگاه اینترنتی سازمان حج و زیارت پرداخت کنند.

هزینه علی‌الحساب سفر حج تمتع ۱۴۰ میلیون تومان اعلام شده، هر چند رییس سازمان حج و زیارت گفته هنوز این هزینه به طور کامل محاسبه نشده و احتمال تغییر آن وجود دارد.

سهمیه حج سال ۱۴۰۳ ایران حدود ۸۲ هزار و ۵۰۰ نفر اعلام شده است، که تا کنون بیش از ۸ هزار نفر در کاروان‌های حج ثبت‌نام کرده‌اند.

سازمان حج اعلام کرده است در صورت خالی ماندن کاروان‌ها از روز ۲۵ دی‌ماه تمام دارندگان قبوض ودیعه‌گذاری حج تمتع از تاریخ ۱۳۸۶/۰۵/۰۱ به بعد را به‌صورت روزشمار و صرفاً تا تکمیل ظرفیت اختصاصی هر استان (به تناسب ظرفیت خالی) فرا می‌خواند. فراخوان این ودیعه‌گذاران عمومی نبوده و با پیامک به آن‌ها اطلاع داده می‌شود.

همچنین اعلام شده است افرادی که در کاروان‌های حج سال ۱۳۹۹ نام‌نویسی و وجوه مربوط را واریز کرده‌اند، ولی به دلیل لغو سفر حج در آن سال و سال‌های پس از آن موفق به تشرف نشده و تاکنون نیز انصراف نداده‌اند، نیازی به انجام پیش ثبت‌نام نداشته و همزمان با اعلام ثبت‌نام قطعی، به‌صورت مستقیم امکان نام‌نویسی در کاروان‌ها را خواهند داشت.

متقاضیان برای سفر حج تمتع سال ۱۴۰۳ باید دارای گذرنامه حداقل با تاریخ اعتبار ۲۰ آذر ۱۴۰۳ باشند.

بنابر اعلام سازمان حج و زیارت، قرار است اعزام کاروان‌های حج تمتع از اوایل ماه ذی‌القعده (دهه سوم اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳) آغاز شود و با پایان ماه ذی‌الحجه و اوایل ماه محرم ۱۴۴۶ (نیمه دوم تیرماه ۱۴۰۳) خاتمه یابد.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->